donderdag 31 januari 2013

Herstel update : Draine?


Ik zit hier nu op mijn kamer, op deze typische druilerige winterdag, met mijn voet omhoog in het verband en met een hevige griep achter de rug, deze post te typen. Want ondanks het feit dat ik deze week geveld was/ben door vermoedelijk de griep in combinatie met "te druk" en met het feit dat ik ook nog eens een grote blauwe bult op de binnenkant van mijn voet heb, ben ik ook vorige week nog op controle geweest bij de neuroloog en op gesprek bij de revalidatie arts. En dus vond ik het wel even tijd voor een update.

Dus bij deze laat ik de pijntjes van deze week even links liggen en zal ik jullie informeren over de afgelopen week wat er besproken is en wat vooral het voorlopige plan van aanpak is. Uiteraard in een verkorte versie.
 

Afgelopen week ben ik dus zoals ik al zei weer op controle bij de neuroloog geweest.
De grote vraag was natuurlijk hoe gaat het met je sinds de laatste keer dat ik je sprak en vooral hoe slaat het 4de medicijn aan?
 Het antwoord op deze vragen kon ik eigenlijk niet goed geven want zoals verwacht duurde het aanslaan van het 4de medicijn gewoon een stuk langer omdat mijn lichaam toch weer een heftige verhoging te verduren kreeg. Pas sinds kort heb ik een beetje het gevoel dat het medicijn aanslaat en dus was het te vroeg om te zeggen of het 4de medicijn mij in vergelijking met het 3de medicijn een stapje vooruit heeft helpen zetten of niet. Dus er is nu besloten dat ik nog 6 weken af wachten om te kijken of het 4de medicijn in positieve zin mijn goed helpt en mij vooral een stapje vooruit helpt . Dus na 6 weken ga ik weer terug op controle bij de neuroloog en als ik wel verschil merk in positieve zin dan blijft het zoals het is en ga ik met revalidatie proberen er langzaam bovenop te komen. Zeg ik na 6 weken, nee, het is nog hetzelfde gebleven of zelfs slechter geworden dan gaan we richting een draine kijken. (een draine is een buis(je) die dan inwendig van mijn buik naar mijn hoofd word gelegd om het hersenvocht af te laten voeren) Wat er dus voor moet zorgen dat de druk altijd laag blijft dus voor minder hoofdpijn zorgt. Maar voordat het allemaal zover is moet ik eerst aan het eind van de 6 weken doormiddel van een ruggenprik laten kijken of de druk in mijn hoofd nog steeds te hoog is, is dit wel het geval dan is een draine een goeie optie (waar ik trouwens absoluut geen fan van ben) is de druk in mijn hoofd wel afgenomen (dan hebben de medicijnen dus wel geholpen) dan weten ze het eigenlijk ook niet meer, maar dan gaan we kijken naar ontspanning middelen want dan is de meest verklaarbare optie dat de hersenvlies ontsteking mijn spieren in nek/hoofd/rug heeft aangetast waardoor er teveel spanning opstaat wat resulteert in erge hoofdpijnen...... Zo te lezen is het weer een heel technisch verhaal.
 En als je je afvraagt maar waar heeft ze dan eigenlijk last van. Nou dat is eigenlijk erg lastig uit te leggen, je moet je voorstellen dat je bij alles, en dan ook echt alles wat je doet, tv kijken, lezen, lopen, fietsen, eten ect hoofdpijn hebt. Kijk een beetje hoofdpijn dat gaat wel, maar ik heb niet zomaar hoofdpijn ik heb hele erge hoofdpijn, het gaat zelfs zo ver dat je niet meer kan functioneren als je doorgaat! Dan houd alles er gewoon mee op! Het is erg lastig om mee om te gaan, vooral omdat ik hierdoor gewoon niet kan meedraaien in de maatschappij. En dan te bedenken dat ik er alweer 10 maanden mee zit en er helaas nog lang geen eind in zicht is! 
 
Liefs,

Lara
"Love the little things in life" et hbhet i er

3 opmerkingen:

  1. Getver wat klinkt dat naar :(. Hopelijk komt er een keer verandering in.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat klinkt dit vervelend zeg. Ik hoop dat er verandering in komt. Wat een mooi plaatje heb je erbij, sluit wel goed aan.. Sterkte zeg! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje Lara, wat een verhaal... Heel veel sterkte en hopelijk voel je je snel weer wat beter! Ik vind het mooi om te zien dat je zo optimistisch bent. Volgens mij kan dat alleen maar mee helpen!

    BeantwoordenVerwijderen