zaterdag 27 oktober 2012

Update controle neuroloog


Zo lief een kaart van mijn zussen gehad :)

Niet afgelopen maandag maar de maandag ervoor ben ik weer voor controle bij de neuroloog geweest. Natuurlijk blijft dat elke keer weer een spannende gelegenheid, want eerlijk gezegd ben ik nog nooit met een gerust hart bij de neuroloog vandaan gekomen. Oke, met dit in mijn achterhoofd even slikken en gaan met die banaan. En mijn conclusie aan het eind van het gesprek met hem was, juist, here we go again (zonder gerust hart uiteraard)

Aangekomen en wel waren de dokter en ik het er wel over eens dat mijn herstel uiterst langzaam gaat en dat ik niet over een bepaald punt heen kom (ik blijf vast zitten aan de medicatie, zonder nouja ik denk dat je het wel begrijpt) Dus wat heen en weer gepraat en uiteindelijk leek de neuroloog het wel verstandig om onderzoek te doen naar de aanhoudende hoofdpijnen. Dit werd dan ook meteen de donderdag erop uitgevoerd door middel van een ruggenprik. (ik hoor jullie denken, owjeee dat is niet fijn!) NO it is not, maar ik heb de vorige keer dat ik ben opgenomen ook een ruggenprik gehad en dat viel me erg mee. Doormiddel van die ruggenprik kan hij kijken of de druk in mijn hoofd weer aan het oplopen is. De neuroloog denkt namelijk dat door de hersenvliesontsteking de afvoer (waar het hersenvocht door word afgevoerd) is beschadigt/verstoort en daardoor loop langzamerhand de hersendruk weer op omdat het hersenvocht niet goed kan wegkomen wat als gevolg heeft dat ik ernstige hoofdpijn heb. Dus tijdens de ruggenprik is de druk in mijn hoofd gemeten met als uitslag dat deze nog steeds te hoog is, ook heeft hij hersenvocht afgenomen en naar het lab gestuurd en daar krijg ik volgende week de uitslag van. Omdat er hersenvocht was afgenomen moest de hoofdpijn die veroorzaakt zou zijn door de hoge hersendruk af moeten nemen en zou ik dat dus ook snel moeten voelen. Maar zoals gewoonlijk liep het allemaal niet zoals verwacht, ik moet zeggen dat ik me door omstandigheden die donderdag zelf helemaal niet lekker voelde maar de dag erna had ik echt een opleving helemaal geen hoofdpijn de hele dag lang niet! Wat echt een uitzondering genoemd mag worden. Dat is goed nieuws maar de dokter gaf aan dat na max 12 uur het hersenvocht weer op normaal niveau zou zijn en de druk (die bij mij te hoog is) weer hetzelfde zou zijn als voorheen. Dus ik heb echt geen idee of de opleving die ik vrijdag had kwam door de ruggenprik of niet?! I just don't no! Het is allemaal erg verwarrend. Ik ga het voorleggen aan de neuroloog en dan zien wel wel.

Maar als dit het geval is dan kan dit opgelost worden met medicatie waardoor er minder hersenvocht word aangemaakt en als dat niet werkt dan krijg ik een soort draadje van uit mijn hersenen naar mijn ruggenmerg om de hersenvocht af te laten voeren. Oke ik weet het geen lekker verhaal maar het is maar goed ook dat we nog lang niet zo ver zijn. 

Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs,

Lara


Geen opmerkingen:

Een reactie posten