maandag 13 mei 2013

Strawberry cupcakes





Gister heb ik voor Moederdag deze aardbeien cupcakes gebakken, lekker met een klodder slagroom en een kop koffie, mmmmmmmmmmm PERFECT! En deze zijn net als normale naturel cupcakes heel makkelijk te bakken. Als je weet hoe je de basisvorm moet maken kan je eindeloos variëren. Zoals jullie misschien wel weten doe ik dat graag, er zijn op mijn blog namelijk al geregeld andere recepten voorbij gekomen, zoals deze Sinaasappel cupcakes, Frambozen/witte chocolade cupcakes en Appel/kaneel cupcakes
Maar vandaag dus de aardbeien versie! Die maak je als volgt.

Wat heb je nodig?
Voor 12 cupcakes:
200 gram cakemix
160 gram boter
160 witte basterdsuiker
2 eieren
50 ml melk
1 doosje aardbeien 
Cupcakevormpjes
Silicone cupcakevorm/ bakblik

 Laat alles eerst op kamer temperatuur brengen en begin dan met het mixen van de ingrediënten totdat er een glad beslag ontstaat. PAS OP: de aardbeien worden pas toegevoegd aan het beslag als er een glad beslag ontstaan is, zodra dat het geval is schep je de aardbeien voorzichtig door het beslag heen!! Verwarm de oven daarna voor op 160 graden Celsius (heteluchtoven) En verdeel het beslag dan over de 12 cupcake vormpjes. Als de over voorverwarmd is en het beslag is verdeeld zet je de cupcakes in de oven en wacht je 20 min totdat de cupcakes goudbruin zijn. Klaar!

Liefs,

Lara
"Love the little things in life"

3 opmerkingen:

  1. Lekkerrr! Nu heb ik zin om iets te bakken voor mijn koekjes-loze huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooh, dat ziet er heel goed uit. :) En wat heb je een ontzettend leuke, mooie en positieve blog! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen