donderdag 23 mei 2013

Thriftshop DIY: Destroyed Denim vest



Eindelijk weer eens een DIY post! Het is alweer een hele tijd geleden dat ik de inspiratie en energie had om eens lekker creatief bezig te zijn. Afgelopen week bracht ik een bezoekje aan onze plaatselijke kringloop winkel om eens te kijken of ze wat leuke dingetjes hadden die ik kon gaan vermaken/verbouwen/DIY en ik kwam thuis met dit spijkerjasje. Volgens mij nog gloednieuw want hij zag er echt fantastisch uit! En dat voor maar 5 euro, meenemen dus!! Ik had thuis wel al een spijkerjasje maar ik wilde heel graag nog een spijker vestje, maar als ik die nieuw in de winkel wilde kopen betaalde ik al gauw rond de 30 euro. Te duur vond ik. Dus ik kon nu zelf aan de slag. Wat je nodig hebt is heel weinig : een stofschaar en een spijkerjasje (je ziet ook nog een ander dingetje liggen op de foto maar die heb ik helemaal niet gebruikt) En dan kun je aan de slag.

Wat je als eerste doet is natuurlijk de mouwen afknippen:




Na het knippen zien je mouwen er zo uit zoals te zien is op de bovenstaande foto. Ik vond het zelf mooier als je die rantjes een beetje kapotmaakt zodat het er niet naar uitziet dat je het zelf hebt afgeknipt. Daar heb je alleen de schaar bij nodig. Je gebruikt de scherpe kant van de schaar en gaat net zolang over de stof heen totdat het er uitziet als onderstaande foto. 
 

Ik heb ervoor gekozen om mijn hele spijkervest kapot te maken (destroyed denim) dit kan je natuurlijk ook doen of je kan je vest zo laten. Wil je ook graag een destroyed denim vest dan gebruik je gewoon weer de scherpe kant van je schaar en schuur je net zo lang over de stof tot dat er gaten in komen, hoeveel gaten mag je natuurlijk zelf weten.



 Mijn resultaat zie je op bovenstaande en onderstaande foto! Ik ben erg tevreden, alleen zit ik er nog over na te denken om mijn spijker vest wat lichter te maken met bleek. Maar dat komt dan een andere keer.



Hier nog even voor de leuk een before en after shot. Ik vind hem leuk geworden. Ga jij dit ook proberen?

Liefs,

Lara
"Love the little things in life"

3 opmerkingen:

  1. Jaaa, dat heb ik een paar jaar geleden gedaan, voelt dan echt als iets nieuws. Erg leuk! Mooie donkere kleur heeft deze ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed gedaan zeg! Ik ben vreselijk in DIY... te bang om iets fout te doen, denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk resultaat, altijd gaaf om oude kledingstukken een nieuw leven te geven!

    BeantwoordenVerwijderen