woensdag 15 mei 2013

Personal travel favorites


Het idee om mijn persoonlijke vakantie favorieten op een rijtje te zetten aan de hand van de volgende vragen heb ik niet van mezelf maar van een andere blog die ik dagelijks in de gaten hou namelijk van Dailylin.nl Dailylin is een heerlijke blog waar reizen, lekker eten en hardlopen centraal staat! Ik vond dit lijstje zo leuk dat ik hem zelf heb over genomen en ingevuld. Enjoy! 

Favourite hotel? 
Wat ik nu ga zeggen stoot denk ik heel erg tegen het been van sommige, maargoed zo denk ik erover. Hoe heerlijk ik een hotel ook vind, geef mij maar een camping, met een tent/stacaravan en ik ben helemaal happy! Je hebt alle vrijheid van de wereld, je hebt veel contact met je mede camping gasten naast je en je leeft echt buiten! Ik ben in verhouding vaker op vakantie geweest naar een camping dan naar een hotel en dat bevalt me nog steeds prima! ;) Ik heb niet echt een favoriete camping alleen weet ik wel dat ik de camping in de Ardéche (Frankrijk) helemaal fantastisch vond! 




Favourite travel-friendly beauty product? 
Deodorant! Weet niet of dat onder de noemer “beauty product” valt maar dat gaat ALTIJD en dan bedoel ik ook ALTIJD met me mee! 

Favourite destination for shopping? 
Ik moet zeggen dat ik op vakantie wel van shoppen hou, zoals in Antwerpen en Montepieller kan je erug fijn shoppen! Zeker een aanrader! Maar het liefst struin ik over marktjes en kijk ik in tweedehands zaakjes in Frankrijk, Spanje en Kroatië voor de leukste dingetjes! (eerste foto : marktje in Zuid-Frankrijk, tweede foto : Shopping center in Montpieller)




Favourite destination to relax? 
Ik zou wel willen zeggen Kroatië op het eilandje krk. Waar?! Het eilandje KRK ja! Maar eerlijk gezegd weet ik niet heel veel meer van die vakantie. Het enige wat me is bijgebleven is dat wij die keer een heerlijke relax vakantie hebben gehad met dat azuur blauwe water en de kiezel stranden…

En omdat ik dat dus niet met eerlijkheid kan zeggen, zeg ik dus maar het Huisduiner strand. Dat is niet alleen dicht bij huis maar ook heerlijk rustig, als je weet waar je moet liggen. Je moet namelijk niet midden tussen de mensenmassa gaan liggen daar vind je veel gezinnen met kinderen en groepen jongeren met denderende geluidsboxen. Wil je wat meer rust dan moet je in het begin gaan liggen ver van alle drukte vandaan, daar vind je wel veel kleinere kinderen, ben je bang voor veel geschreeuw?! Geen zorgen ik kom daar al mijn hele leven en ik heb er nog nooit last van gehad! 



Strangest thing you’ve ever eaten? 
Nou daar moest ik wel even over nadenken zeg, ik ben eigenlijk helemaal geen moeilijke eter en sta altijd open om nieuwe dingen te proberen, maar om de een of andere duistere reden bestel ik in het buitenland altijd dingen die ik ken en die ik dus lekker vind.. 3 jaar geleden vond ik dat ik daar wel eens verandering in mocht brengen en besloot ik gamba’s te bestellen (wat nog redelijk normaal was toch?!) maar evengoed dat was geen succes!! 

Best meal you’ve ever had & where? 
Turkije – Bodrum op een sightseeing boot. Ik weet niet of ik nou het eten zo fantastisch vond  of dat het kwam omdat wij zonnebadend op een boot vers eten kregen die bereid werd op de boot, met het beste uitzicht EVER! Ik weet alleen dat ik het een geweldige ervaring vond, de hele boot was bedekt met blauwe kussens en wij lagen in bikini op het dak te zonnen, af en toe stopte we even om te zwemmen, te duiken en om vanaf het dak van de boot naar beneden te springen. Om even terug te komen op het eten, we aten pasta, vlees, vers gevangen vis en salade (typisch Turks hotel eten eigenlijk) 


No fail airplane outfit? 
Laagjes kleding met comfortabele schoenen en een grote handtas! Dat is het enige echte wat helpt, want zoals ik al bij vele heb kunnen lezen, bevries ook ik de ene keer en heb ik het de andere keer bloedheet! 

What’s the scariest thing you’ve ever done on a trip? 
Phoe…Uhm van 25 meter hoge rotsblokken (bij de Pont d'arc, Ardéche) naar beneden springen?! Dat vond ik echt doodeng, ik was heel bang dat ik verkeerd zou springen en op de rotsblokken beneden terecht zou komen, wat dus einde verhaal zou betekenen. Na eerst tientallen andere veilig naar beneden te zien komen heb ik het ook gewaagt. ZO GAAF! Wat een adrenaline raast er dan door je lijf, heerlijk! Ik wilde haast nog een keer! Heb ik niet gedaan want ik vond het nog steeds doodeng! Haha! 



Things you did, that gave you a happy feeling and you always carry around with you? 
Daar heb ik heeel veeel voorbeelden van maar ik heb er maar even 3 gekozen ;) Gedurende mijn stage in het buitenland heb ik veel leuke, fijne, gekke en gave dingen meegemaakt en gedaan zoals bijvoorbeeld:
  • Jet-skieeen op openzee! (ZO TOF!)
  • Heb ik het WK voetbal in Afrika, vanuit Frankrijk meegemaakt, alle Nederlanders kwamen bij elkaar voor de wedstrijden, natuurlijk helemaal in oranje. We konden alles live meemaken via grote schermen. Alle andere buitenlanders wisten niet wat ze zagen, haha! Ik was toch echt wel heel trots om Nederlander te zijn! ;) Dit had ik niet willen missen!
  • Buitenbioscoop: Ik had me laptop mee, een engelse collega had leuke films op zijn harde schrijf, we hadden die avond geen zin om (alweer) uit te gaan. En zo ontstond het idee om lekker met zijn allen in de oplucht geïnstalleerd met dekens en eten en drinken die film te kijken met zijn vieren. Een ervaring om nooit te vergeten! 

 


 

 En ik ben natuurlijk ook heel benieuwd naar jullie favorieten! Voel je vrij om deze lijst over te nemen.
 P.s. Excuses voor de kwaliteit van de foto's die hadden wel wat beter gemogen.. maargoed.

Liefs,

Lara
"Love the little things in life"

1 opmerking: