zondag 21 april 2013

Herstel update : Ja of Nee?!

 
Voordat ik van start ga met deze update wil ik jullie bedanken voor de fijne, lieve en ondersteunde berichtjes die ik heb ontvangen! Dus bij deze "Bedankt voor alle steun die jullie me bieden, dat doet me goed!"

En dan nu over naar de orde van de dag. Ik heb even gekeken naar de allerlaatste update die ik plaatste en in die post had ik jullie medegedeeld dat er via een ruggenprik en MRI scans zou blijken waarom ik nou niet herstel en of er eventueel schade aan de hersenen is opgelopen door middel van de hersenvliesontsteking. Ik kan met gerust hart mededelen dat er door middel van MRI scans is gebleken dat er geen enkele vorm van hersenschade is gevonden en dat ik zoals de neuroloog dat zo mooi stelde een mooi stel hersens heb! (pfieeeww, want jeetje wat was ik zenuwachtig voor deze uitslag) Na deze ik kan wel zeggen geweldige uitslag van de MRI, was het de week erna tijd voor de lumbaal punctie (ruggenprik). Ondertussen is dit voor mij niets nieuws meer want dit was alweer de 3de keer. Maar helaas niets is minder waar want tijdens de ruggenprik raakte de neuroloog een zenuw (AUWW!) Maargoed dat even terzijde gelaten, tijdens de ruggenprik moest er gemeten worden of de druk nog steeds te hoog was in mijn hoofd (ondanks de medicatie die ik nu heb) en zou er weer hersenvocht afgenomen worden om te kijken hoe ik daarop zou reageren (minder hoofdpijn of niet?) Na de ruggenprik werd er medegedeeld dat de druk in mijn hoofd nog steeds te hoog was en dat ik over 1 week terug moest komen om de gevolgen van het afname van het hersenvocht te bespreken. Na deze controle werd besloten om een afspraak te maken bij de neurochirurg omdat een drain toch wel een van de laatste opties is. (waaruit dus blijkt dat mijn ervaring met het afname van het hersenvocht positief was)

Goed dat was dat , en gister was het dus eindelijk zover een gesprek bij de neurochirurg uit het Slotervaart ziekenhuis. Met als grote vraag word het nou wel of niet een drain?! Zoja, dan wil ik daar natuurlijk alles over weten en zo nee, waarom niet en wat nu!? Om een lang verhaal kort te maken, Ja, ik krijg een drain, die gaat lopen vanuit mijn onderrug naar mijn buikvlies en die dus voor een permanente afvoer van hersenvocht moet zorgen. Het is niet dat ik nu sta te juichen maar ik ben wel blij met deze optie! Binnen een termijn van 6 tot 8 weken moet de operatie gaan plaats vinden in het Slotervaart ziekenhuis (het kan natuurlijk altijd langer of korter duren ivm spoedgevallen ect) Natuurlijk is het plaatsen van een drain en een drain zelf niet zonder risico's maar zonder dat ik die risico's nu met jullie ga delen ben ik bereid om het te gaan proberen, werkt het niet dan word de drain weer verwijderd. De grote vraag is natuurlijk kan ik alles weer als ik die drain heb, en daarop luide het antwoord van de neurochirurg ja, in principe moet je alles weer kunnen, inclusief zwanger worden, vliegen, duiken, gek doen ect! Het is eigenlijk vooral kijken wat het effect van de drain doet bij mij, er zijn namelijk heel veel verschillende senario's mogelijk! Maar ik hoop van harte dat ik misschien nog wel aan het eind van deze zomer op een terrasje met mijn vriendinnen kan zitten en gewoon lekker kunnen kletsen zoals alleen wij meiden dat kunnen! I keep my hopes up! 

Dit zal voor nu een van mijn laatste herstel updates zijn, het is nu wachten op dé oproep en daarna zal ik nog bij een narcose arts (?) langs moeten komen en dan gaat het eindelijk gebeuren. Natuurlijk zal ik als ik de oproep heb ontvangen en van het bezoek aan de narcose arts een update plaatsen en jullie op de hoogte houden van alles wat te maken heeft met mijn herstel.

I keep you posted!

Liefs,

Lara
"Love the little things in life"

1 opmerking:

  1. Ik hoop zoo dat het gaat werken en dat je weer ouderwets met ons mee uit kan! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen