woensdag 8 mei 2013

Film "The boy in the striped pyjamas"



 In het teken van 4 en 5 mei vertoonde verschillende televisiezenders drama films die in het teken stonden van de tweede wereld oorlog. Zo werd ook deze film "The boy in the striped pyjamas" getoond. Heb jij deze film gemist?! Dan raad ik deze film zeker weten aan, dit is een mooie, aangrijpende film die je stof tot nadenken geeft. De gevolgen van vriendschap in een grote mensen wereld. 

Deze drama/ Oorlog film speelt zich af in het Duitsland van 1943. In deze film volg je de activiteiten van de achtjarige Bruno, het zoontje van een Nazi-commandant. Na een aantal recente veranderingen in Berlijn verhuist de familie van Bruno naar een plek die ver weg is, maar waar niets te doen is en waar niemand is om mee te spelen. Tot op het moment dat Bruno besluit om op ontdekkingstocht te gaan en het nabij gelegen concentratiekamp ontdekt. Vanaf dat moment ontstaat er een verboden vriendschap tussen Bruno en het Joodse jongetje Shmuel die gevangen zit in een het kamp. De twee zijn fysiek van elkaar gescheiden door een hek van prikkeldraad, maar hun vriendschap groeit en blijft niet zonder gevolgen. Een vriendschap waarin het leven van de zoon van de Nazi-commandant voor altijd veranderd.

 "Lines may divide us, but hope will unite us"

Ga jij deze film bekijken?

Liefs,

Lara
"Love the little things in life"

4 opmerkingen:

  1. Oh Jesper had deze film opgenomen, maar hij leek mij zo zielig haha. Maar een aanrader dus? Dan ga ik hem toch maar kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha Ja de films is ook wel zielig hoor, maar ook zeker wel een aanrader ;) Ben benieuwd wat je ervan vind! X

      Verwijderen
  2. Ik heb het boek gelezen en ben nu zeker van plan de film ook te gaan kijken! Ik ben je gaan volgen trouwens. :) Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je comments, daar word ik altijd erg vrolijk van! ;)Wat leuk dat je me nu volgt! ik ga meteen even op jou blog kijken! :) X

      Verwijderen