zondag 5 mei 2013

Venice '10


En toen was de mei vakantie alweer afgelopen, jeetje wat gaat dat toch snel. Het was eigenlijk de bedoeling dat ik in deze meivakantie of ergens anders in mei met mijn zussen even een paar dagen weg zou gaan, wel binnen Nederland natuurlijk. Maar omdat ik nu elk moment opgeroepen kan worden voor de operatie, kunnen we niet boeken en is dit plan dus een beetje in het water gevallen. Jammer maar helaas, omdat dit nu niet door kan gaan was ik afgelopen week aan het struinen door mijn vakantiefoto's van de afgelopen jaren en ik kwam er achter dat ik eigenlijk al heel veel mooie, bijzondere en interessante dingen gezien heb in mijn leven.
Ongeveer 3 jaar geleden liep ik voor mijn opleiding ongeveer 5 maanden stage in het buitenland, eerst voor 2 maanden in Italië en daarna voor 3 maanden in Frankrijk. In Italië verbleef ik aan de Adriatische Rivièra (dat ligt dichtbij Venetië). Gedurende mijn verblijf in Italië ben ik daarom dus heel vaak in mijn vrije tijd naar Venetië geweest. Ik heb daar nog een buslading aan foto's van op mijn computer staan en die wilde ik jullie graag laten zien. En jullie natuurlijk nog wat tips, weetjes, do's & don'ts meegeven die mij zijn bijgebleven over Venetië.














Tips, weetjes, do's & don'ts 

- Eten: het lekkerste softijs EVER! (Tiramisu ijs)
- In elk straatje is er wel een klein kapelletje uit steen gehouwen
-  Op elk pleintje staat een standbeeld met een belangrijk persoon uit de Venetiaanse geschiedenis.
- De meest schattige winkeltjes zitten verstopt in de donkerste straatjes
- Op verschillende pleintjes kun je genieten van live muziek
- Ga niet zitten op een terrasje bij het San Marco plein daar zijn de prijzen voor een colaatje al onbetaalbaar, loop je één straatje verder koop je een cola voor een stuk leuker prijsje!!
- Als je via een touroperator reist (Arke, Holland international, Oad, ect) kan je meestal al een gondel vaart bijboeken, DOEN! Anders betaal je ter plaatse de hoofdprijs! Dit geld ook voor de San Marco basiliek!
- Wat ik zou aanraden, neem een kaart mee van Venetië, in die straatjes kan je makkelijk verdwalen!
- Wat ik heb gedaan is vooraf al kaartjes gekocht voor de watertaxi (dit kan je meestal gewoon kopen bij je hotel of camping receptie, tourist information) Zo kon ik wanneer ik wilde direct in en uit stappen zonder onnodig lang te moeten wachten!
 
Zijn jullie al een keer in Venetië geweest? En hebben jullie nog tips?

Liefs,

Lara
"Love the little things in life"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten