zaterdag 2 maart 2013

Juicy Sinaasappel cupcakes







 Om de maand maart eens flitsend te beginnen besloot ik gister spontaan om cupcakes te bakken. Het was tenslotte alweer een tijdje geleden! Terwijl ik de spullen tevoorschijn haalde zag ik een heel netje vol met sinaasappels liggen en ik dacht hoe lekker is DAT! Dussss heb ik snel even een recept van internet getrokken en besloot ik om sinaasappel cupcakes te maken! Ik dacht dat zal wel lekker zijn, maar serieus die zijn ECHT lekker!! De sinaasappelsmaak is niet prominent aanwezig maar is er wel, de cupcake is ook nog eens verrassend ligt en ruikt verrukkelijk! zeker het proberen waard mensen! Echt waar!

Ingrediënten voor 12 cupcakes 
125 gram roomboter, op kamertemperatuur
125 gram kristalsuiker
125 gram zelfrijzend bakmeel
2 eetlepels melk, op kamertemperatuur
2 ( grote) eieren, op kamertemperatuur
fijn geraspte schil van 1 sinaasappel ( gebruik alleen het oranje deel van de schil, niet het witte)
2 -3  eetlepels verse sinaasappelsap
  
Baktijd: 20-25 minuten
Over voorverwarmen op 170 graden

Methode

Maak het basisrecept voor cupcakes. Voeg na het mixen van de boter en suiker de sinaasappel rasp toe. Als laatste voeg je de verse sinaasappel sap toe. Mix alles nog eens goed door met de mixer. Daarna kan je beginnen met het verdelen van het beslag over de cupcake vormpjes. En ze afbakken op 170 graden voor 20 a 25 minuten.

Klaaaaar!
Een kind kan de was doen ;) haha
Eetsmakelijk!

Liefs,

Lara
"Love the little things in life"

1 opmerking: